Cel mai important accident naval din istoria Deltei Dunării a fost eşuarea navei Rostock, la 2 septembrie 1991. Timp de 15 ani cât a durat scoaterea ei la suprafaţă şi eliberarea canalului navigabil, localitatea Partizani a fost un punct de interes pentru mass media, politicieni, precum şi pentru firmele greceşti, americane şi olandeze, care au lucrat aici.
Eşuarea Navei Rostock în satul Partizani este învăluită într-un mister, care a dat naştere mai multor ipoteze privind această catastrofă, care se pare că fost premeditată, pentru a forţa începerea lucrărilor pe o rută alternativă de navigaţie. Este vorba de amenajarea canalului Bâstroe, canal care avea să lege Dunărea de Marea Neagră, ca alternativă la canalul Sulina.
Acest canal a fost folosit de URSS până în 1957, când Dunărea l-a colmatat definitiv. Pentru a înţelege mai bine acest aspect trebuie ştiut că nava ucraineană Rostock era una veche, aflată la sfârşitul perioadei de exploatare,